Topp 13

  1. Det är precis-innan-vår. Jag har sett krokusar som pressar sig genom jorden och laddar för att få ta plats. Det har varit sol. Jag har sett tranor. Jag har haft picknick på trappen. Men nu lovar jag mig: aldrig mer en vinter hemma. Jag bara vissnar och ledsnar. Till riktigt snöland eller världsfrånvänd sol nånstans inklusive-allt från vintern 2017 och för all framtid.
  2. Frida Hyvönen släppte ett album och jag och Bess åkte på konsert i Varberg. Fantastiskt. Det albumet ska jag lyssna på jämt – orden fattas för att beskriva hur b r i l j a n t det är. Gör det du med. Kvinnor och barn heter det och finns på Spotify.
  3. Mitt jobb är så jädra gött och bra och roligt. Längtar till kontoret.
  4. Hemnet – åh, att drömma sig bort där.
  5. Äkta trägolv som vi la in i nya köket. Doften av linoljesåpa och gå barfota där på, kärlek!
  6. Att lyssna på poddar. Just nu: Allt du velat veta, Radiopsykologen, Filosofiska rummet, En underbar pod, Söndagsintervjun i P1.
  7. Bodil Malmstens dikt Det här är hjärtat. Lyssna eller läs. Outsinligt vacker sorgesång.
  8. Handgjorda kaffekoppar. Typ den här. Livet är definitivt för kort för att dricka ur fula koppar, om en kan välja.
  9. Varje-dags-samtalen med våra syriska inneboende. Att se deras lek med Ellie, att höra deras berättelser. Att dricka arabiskt kaffe.
  10. Efter lite turer med westernridning, ridskola och turridning har jag hittat en sävlig, supersnäll nordsvensk att rida ut ett par dar i veckan. Bara han, jag och John Bauer-skogen.
  11. Böneutrop. Det är så vackert. Eller det här. Mycket finns att säga om organiserad religion, men musiken…
  12. Lars Lerin och Mandelmanns. Så mjukt för själen.
  13. Snart kan Hannelore Weiss få komma ut igen. Fricamping, lisan för själen.

 

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

