Norrsken

Någonstans längs vägen, livet, flytten in hos någon annan, det nyss bodelade, det föräldralediga, alla djur, sömnbristen tappade jag… någonting. Jag förnimmer det, jag vet att det finns, det sköljer över mig men försvinner lika fort, sipprar mellan fingrarna. Jag vet vad det är, det ligger nerbäddat i mig, men ändå utom räckhåll. Som att försöka minnas en dröm – ”det var nånting med… eller… det kändes som… jag var… sen kom…” Så fort jag närmar mig dansar det iväg, som ett norrsken.

Detta är vår ledtråd.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Norrsken

  1. Maria skriver:

    Åh! Vad fint beskrivet. Jajaja! Och när du finner det. Tänk på den känslan, i jämförelse med om du haft det hela tiden.

Kommentera

