Hej Duck!

xIMG_3333 aIMG_2672 aIMG_2780 aIMG_2808 aIMG_2819
xIMG_3269aIMG_2845 cIMG_2940 cIMG_2945 vIMG_2835 vIMG_2859

En dag härom veckan dök det upp en orange BC-kille i mitt instagramflöde – en irländsk kille som satt på en rescue center i väntan på ett eget förevigthem. Jag skulle inte ha en till, inte en bordercollie, inte en orange och inte just nu men man kan ju ändå höra av sig och ställa några frågor osv :p. När jag pratade med Hundar utan Hem-kontakten berättade hon att han var rädd för bil och bur och jag insåg att det är ju inte på något vis vad vi behöver, som kuskar runt på tävlingar och i husbil halva året. Bad henne kolla upp det närmare och bestämde i mitt stilla sinne att är det åksjuka går det bort, är det generell rädsla för bil och bur kan det funka om jag tror att det är såpass lindrigt att det går att få bukt med. Fast jag skulle ju ändå inte ha en till. Ganska osentimentalt lutade jag mig tillbaka och lät ödet göra sitt. Händer det så händer det liksom. Kontakten ringde tillbaka och berättade att han var rädd för att hoppa in i bilen och behövde lyftas men åkte rätt okej i övrigt, och det verkade inte handla om åksjuka – och nu kommer han till Sverige från Irland första veckan i september, var jag på? Ödet har bråttom ibland tydligen och äh, det passade rätt bra i tiden och jag var ledig tors-söndag och Niclas är pappaledig och en kastrerad hane lär ju flyta in rätt bra i flocken ändå och varför inte? Livet är ju rätt kort. Vi kan ju prova de där trettio dagarna och känns det helt kass kan han väl ändå få bo här tills de hittar ett annat hem.

Det visade sig att det tog ganska få dagar innan jag insåg att den här guldgossen kommer inte åka någon annanstans ♥ Han är så ovan vid livet, ganska självständig, helt otränad men med ett hjärta av guld. Varför skulle vi inte kunna maka lite hjärterum åt en sån där liksom. Och på den vägen är det.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Hej Duck!

  1. wildshenanigan skriver:

    å så fin han är!!

  2. Julia Pettersson skriver:

    😭😭😭😭😭 Dör på den här historien!

Kommentera

