Sommar, hybris, mojitos.

Skärmavbild 2015-07-08 kl. 16.28.07 Skärmavbild 2015-07-08 kl. 16.28.23 Skärmavbild 2015-07-08 kl. 16.28.38 Skärmavbild 2015-07-08 kl. 16.28.59 Skärmavbild 2015-07-08 kl. 16.29.14 Skärmavbild 2015-07-08 kl. 16.29.41 Skärmavbild 2015-07-08 kl. 16.30.02 Skärmavbild 2015-07-08 kl. 16.30.27 Skärmavbild 2015-07-08 kl. 16.30.43 Skärmavbild 2015-07-08 kl. 16.31.05

 

Skrivarlusten gömde sig för några månader sedan och jag har inte orkat se mig om efter den. Men ändå. De där orden är rätt roliga att ha på pränt. Tiden har sprungit iväg det senaste: i april fick jag hastigt möjlighet att hoppa på ett vikariat fram till årsskiftet och ägnade de första veckorna åt att vara full av intryck, människor och rutiner. Från att dela dagarna med 4 hundar, ett barn och en fruktpuré till att träffa ett dussin kollegor och ett trettiotal ungdomar om dagen och samtidigt jonglera Sekuritass-medlemmar, ett valpigt sheltiepopcorn och lilla E :o Hur som helst: nu stundar semester och jag inleder med en tredagarsworkshop i agility med Vilja. Eftersom jag tenderar att ge bort mina grundtränade agilityhundar i tid och otid fick Vilja snällt ställa upp på att skolas om till agilityproffs. Vi har småtränat ett par månader på tomten, tagit en privatlektion ihop med corgigänget och nu en workshop. Med min otåliga hybris är vi därför mer än redo att tävla hela sommaren :p Lilla fantastiska Skryt får hänga med på de flesta upptåg, går en onlinekurs i agilitygrunder och är däremellan världens mest charmiga och sociala lilla krutludd. Vilket lyckoträff det där blev ♥

Innan riktig semester åkte vi på minisemester till GULDagility i Kalmar. N och Hippie gjorde tre nära-skjuter-ingen-hare-disk och en 5-felare på grund av ett riktigt sugit bakombyte. I övrigt är de på G med bra flyt! Jag och Vilja debuterade i hoppklass och missade ungefär alla hinder utom tunnlar och slalom :o men GULDagility är ett GOTT skäl att träffa trevliga människor, åka husbil, besöka Öland och dricka mojitos. I ren agilitypepp blev det anmälan till Munkfors, Strömstad, Borlänge, Tierp och Varberg med. Skönt att veta vad man ska göra exakt hela semestern :p Innan GULDagility åkte jag på ännu en minitripp ihop med en ny vän (vi hade bara träffats en gång över ett (några) glas vin men hey). Berlin över helgen. Feströk, stadspromenader, vitt vin och graffitigränder. Så fin stad och så härlig semestertripp på alla sätt och vis.

Ikväll skålar jag in semestern över några öl med nya kollegorna och imorgon igen står jag pigg och snabb :o på Vinna Hundcenters träningsplan kl 9 sharp. Juli – om du slutar terra oss med tropisk värme kommer du bli en sån fullträff. Nybesiktigad och pimpad Hannelore Weiss-husbil, kongar, leverpastej, öl, babypool, cyklar, nya Salomondojor och klädsam agilitybränna. Framåt!

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

