HtM-debut & valplängtan

mSkärmavbild 2015-02-03 kl. 20.05.19 mSkärmavbild 2015-02-03 kl. 20.06.36mSkärmavbild 2015-02-03 kl. 20.05.41 mSkärmavbild 2015-02-03 kl. 20.06.02  mSkärmavbild 2015-02-03 kl. 20.06.50 mSkärmavbild 2015-02-03 kl. 20.07.47

Nu har vi debuterat i HtM :-D Jag har varit riktigt under isen de senaste veckorna, däckad i någon form av bergodalbanebihåleinflammation som jag inte orkat göra nåt åt. Med ett pannband av huvudvärk, en bil som fastnade i en snödriva på vägen dit, en hund som träningsvilat en månad och en direkt ogenomtänkt klädkod bestående av svart och svart och lydnadsväst (dessutom ett ovälkommet hål i strumpan som hånflinade åt mig när jag tog av mig skorna i Hallåhunds entré) åkte vi i alla fall dit för att pröva lyckan med ett simpelt program. Vilja som kan bli rätt het fick en uppvärmning som bestod av koncentration, stadga, omvänt lockande blandat med att blåsa ur sig i kamplek. När det var en stund kvar till vårt program köpte jag ett ben och så satt vi och tog det lugnt. Den uppvärmningen måste funkat super för hon var så himla fin inne på plan 3021307-inline-fb-thumbsup-printpackaging

Vårt program gick väldigt bra förutom stegförflyttningarna som var (är) lite sneda. Jättenöjd!

Poäng och kommentarer var som följer:

Domare 1
Precision: 8.9
Innehåll: 7.4
Tolkning av musik 7.4

”Hon går väldigt bra fot på raksträckorna! Lite sned på stegförflyttningar. Måste finnas lite mer riktningar, tempoväxlingar eller positioner. Fint avslut!!! Härlig utstrålning!”

Domare 2
Precision: 8.8
Innehåll: 6.5
Tolkning av musik: 6.8

”Fin följsamhet och samarbete! Önskar dock mer riktningar eller positioner”

Totalpoäng 22.90. Tillräckligt för uppflytt men poängen måste vara fördelade med 7.5 i snitt per kategori (läste jag när jag kom hem :o ) Jättenöjd över vår debut och taggad på att göra ett nytt program med fler positioner och annan låt till i mars när jag tänkte starta igen. Duktiga lilly-Villy ♥  Så kul att testa en helt ny hundsport!

Imorgon ska Hippie få premiärdra Ellies nya pulka i snön, därefter åka och hälsa på småvalpar. Nästa vecka kommer han, mini-Batman aka Skryt :-D På kvällen Y&B-träning på Alingsås BK.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till HtM-debut & valplängtan

  1. high5 skriver:

    Duktiga lilla, fina Vilja! <3Kram fram stolta släktingar! :)

Kommentera

