Medium, VVS-installatörer & HtM

Lillenos fyller tio månader idag ♥

aIMG_3209 aIMG_3210

Igår var jag och klippte mig. När man får en sådär två timmar stillasittande tid hinner med planera en massa grejer. Till exempel googla på spännande distansutbildningar. Under tiden i frisörstolen hann jag fantisera om att läsa till både VVS-installatör och medium på distans för att bredda min kulturvetarexamen (just den kombinationen kändes så uppiggande på nåt vis), planera livet med gård, livet utan gård och kanske skulle man strunta i att tävla lydnad och satsa bara på freestyle och HtM och när Skryt kommer måste jag ha en rosa puppia-sele… Samtidigt som nån serverar en kaffe, frågar: är det här du brukar ha din bena? (ingen aning!?) och Mando Diaos Strövtåg i hembygden går på repeat och man inte kommer fram till nånting alls men själen får vila och gå dit den vill. Jag borde verkligen klippa mig oftare.

Vilja var hos Pro Bono K9 härom dan. Hon var jättefin i kroppen och fick klartecken att sätta igång med träning. Imorgon startar vi tävlingssäsongen med att tävla HtM extremt oförberedda på grund av nästan obefintlig träning. Jag har därför fått justera ribban en aning från det här:

10406664_10152816116565791_3164512688705012779_n

… till väldigt mycket med utan rygg mot rygg och definitivt inget knäfallande utan mest helt vanligt fotgående med lite stegförflyttningar, snurrar och en åtta mellan benen. Förhoppningsvis i alla fall i takt. Jag har ingen aning om en position räcker för någon uppflytt men jag får helt enkelt se till att ta reda på det och dessutom har jag redan fått mersmak och tänkte lära in lite freestyletrix i samma veva.

Härom helgen fotade jag Lerumsrevyns föreställning Äntligen Bygglov. Så himla kul att fota nåt annat ibland än djur, barn och folk. Ljuset på en scenföreställning är helt annorlunda och kräver många olika grader av exponeringar allt eftersom ljuset skiftar från svart till tandläkarvitt.

sIMG_2192 sIMG_2307 sIMG_2770sIMG_2316 tIMG_3070 sIMG_2368 sIMG_2405 sIMG_2425 sIMG_2434 sIMG_2456 sIMG_2815 sIMG_2828 tIMG_2894
tIMG_3092 sIMG_2798 sIMG_2610tIMG_3112 tIMG_3128 tIMG_3131 tIMG_3136 tIMG_3147 tIMG_3151

På lördag blir det 20-talsfest i Tollered. Högklackat, urringat, svart, pärlor, drinkar och taxi. Veckan därpå blir Y&B-träning, kurs för Jessica Svanljung på Göteborgs Hundarena och valpbesök ♥ Nu: kaffe.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

