Du tog för givet att jag kunde, men du glömde fråga mig.

aIMG_9159

Oktober och november har passerat helt okej ändå, även om additionen av extramörker gör att jag mer än vanligt startar varje morgon med att seriöst hellre vilja bli överkörd av ett tåg än att slå upp ögonen. Efter en handfull snus och kaffe och helst lite stresspåslag är jag mer människa men dessförinnan: riktigt dålig stämning.

Imorgon har vi fixat barnvakt för att äntligen kunna ha lite romantisk… storstädning. När man varken hittar bilnycklar, koppel och snubblar på en tom bag-in-box medan ungen är i full färd med att stoppa in en näve hundhår i munnen känns det mer än dags. Jag är peppad faktiskt. Tänk en hel dag med: kaffe, Samuel Ljungblahd-sväng och en kolsvart golvmopp liksom. Att ursinnigt slänga gamla pärmar från källaren som man först efter att man sneglat över axeln och dumpat allt i Brännbart-högen på tippen kom ihåg att man behövde.

I helgen ska jag fota ett Marstrandsbröllop. Därefter dyker Johanna med Rally, Rejsa och #drömvalpen upp för bubbel, oklart antal hamburgare och översovning. Sen startar nästa vecka med Mona Kjernholm kurs med fokus på dirigeringsapportering (testade förra veckan utan kon och det funkade helt automatiskt, ÄLSKAR såna moment;) och därefter halvdagskurs på onsdag för den samma med fokus på kedjor och stadga. Har bokat in alldeles för mycket (kul) grejer, varpå jag fick en bra anledning att ringa tandläkaren imorse och fråga om vi kunde rotfylla min bråkande tand nån annan gång. 

Helgen efter det är jag anmäld till lydnadstävling. Beroende på hur långt vi hinner med vittring och fjärr kör jag nog antingen helt tävlingsmässigt och kollar av hur det funkar, alternativt avstår några moment som är halvklara och tar det som en chans att belöna i tävlingsmässig miljö.

Hippie är tänkt att agilitysatsa nästa år. Därför raskt anmäld till tre privatlektioner i vår, anmäld som reserv till ett par agilityworkshops samt anmäld till Elin Fahlgrens superbra initiativ med blåbärshoppning (låga hinder, inget slalom), tunnelklass och en hoppklass 1-2 om några veckor. Ska bli fruktansvärt kul!

En dikt jag skrev härom dan:

Visst
Du är trött
Men du
Tappar skärpan
Tröttslarvar
Med känsliga 
Förtroenden
Och när jag
Pratar om det
Som
Bränner i
Fickorna
Som måste
Skakas ut
Har du redan
Loggat

Ut

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Du tog för givet att jag kunde, men du glömde fråga mig.

  1. high5 skriver:

    Underbar rubrik. Underbart inlägg. Underbar bild. ❤️

  2. Ingemar skriver:

    Bra Elin, som vanligt. Mycket energi – we all love that.
    Allt kommer att bli bra.
    /pappa

Kommentera

