Jag har väntat på ett regn jag kan förlora mig i.

Fasen vad jag är lätthetsad. Nu är jag anmäld till både anlagsprov i viltspår vilket föranledde hämtning av klöv inklusive hästmatning i landet utom mobiltäckning samt efterföljande sexhundra meter spårläggning i totalt spöregn, samt en tävling i heelwork to music vilket i sin tur ledde till att jag började lyssna på gråtmilda låtar och såg vårt – i teorin – oerhört samspelta program och började lipa. Som tur var beställde jag en god almanacka för 2014/2015 så att jag kan få något sånär koll på årets aktiviteter, alternativt ha en asfin almanacka jag slarvar bort under ett paket korv med tveksamt utgångsdatum någonstans i västsverige. Det bästa med att boka in tävlingar är emellertid att man tar sig tid att verkligen träna. Och att spendera tid med ens fyrbenta vänner på vägen dit är ändå mer än halva grejen, även om det är kul om det samtidigt går fantastiskt bra. I vinter har jag och Vilja projekt stadga, kommendering och störning vilket för samtliga moment i alla fall finns en utarbetad plan vilket är första steget på vägen. Hippie ska träna agilitygrunder och bygga upp en peppig tålighet inför tävlingsmiljöer. Det blir bra det här. Eller i alla fall oerhört kul.

66046_488590735790_3982531_n

Bild från mitt och min förra hund Vera (SE VCH Missnutt’s I am Mira, agility- och hoppklass 3) freestyletränande på Götaplatsen runt 2008-2009. Foto: Anneli Ortmon. Sex år senare är jag visserligen lite fetare och lite osmidigare men med entusiasmen på plats kan det liksom ändå inte gå hur dåligt som helst.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Jag har väntat på ett regn jag kan förlora mig i.

  1. johanna skriver:

    Herregud, måste säga vilken fantastisk blogg du har! Otroligt vackra hundar, superfina foton, kul innehåll och inspirerande skrivning :)

Kommentera

