Proteinmellanmål, vallning, islandshästar & det skenande förfallet.

Lite har hänt. Bland annat har jag hittat mitt första gråa hår. Känslan: ungefär som när jag berättar om min stundande tjugofemårskris & N i förbifarten nämner att en fjärdedel av alla över tjugofem lider av kronisk inkontinens.

Skärmavbild 2013-06-25 kl. 20.54.32

Jag har fått en hundbur till Ann-Britt (opeln) av Madeleine med Nell & sheltisarna i utbyte mot en aktiveringsleksak och fyra poteinmellanmål man kan hetsäta efter att just blivit skrapad av hästryggen av en lågt hängande, ovanligt massiv gran. Därtill har jag varit på Hööks med MC:n och äntligen äntligen shoppat hästsaker igen. I våras köpte jag en grimma med nosludd av Viveca på Lerums Hund&Häst med utan häst i ren abstinens men nu har jag alltså äntligen blivit medryttare till ett gäng fantastiska islänningar som både ska köras och ridas in och på kuppen kommit igång med Hippies vallning ett par pass i veckan. Idag ledig så därför både barbackaritt i grisepass och gladgalopp, vallning och tömkörning av unghäst.

Skärmavbild 2013-06-25 kl. 21.01.09Skärmavbild 2013-06-25 kl. 21.01.47

3-åriga Sol med mamman Sprengja ♥

I midsommar for vi med Honda CX500:an till Tjolöholms Slott, drack kaffe på suspekt kungsbackakrog och tittade på karusellnedpackning i duggregn när alla andra åkt hem, druckit en snaps för mycket och påträffats otrogna i grannens thuja. En helt perfekt midsommar med andra ord, avslutat med fästingfångst-i-snapsglas och väldigt klar färskpotatis.

Nu Beckmaraton, Mackmyrawhisky och tre arbetsdagar innan semester. På återhörande!

 

 

Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

