Lunden, London, Landet.

Från Lunden till London till Landet på en weekend. Förra helgen började i lunden-Göteborg, sicksackandes mellan grannar-med-systemetpåse, arga lappar i trappuppgången, tungtrötta tvättstugesteg till gemensamhetsutrymmen, krossade busshållplatser och ett ständigt bilåkande till frisk luft, via fantastiska dagar i London med löjligt vackra musikaler, öl, kaffe, mängder med promenadsteg, solglasögon och kojuverfestival runt London Eye, cykelhyrning alltid lite full i vänstertrafik, hotellsängar som var ständigt bäddade och välpolerade välkomstmattor i rött – till efterlängtade landet och tillträde till huset med röd fasad, öppna ytor, utrymmen, spårängar, öppen spis, badvatten, badrum där man inte sitter inklämd mellan handfat, wc-stol och lägenhetsgolvmopp och inte en granne i syne.

Idag när Hippie hade dejt med sina pojkvänner Nixon och frall-Edwin höll Gabbi på att stickmörda mig, kidnappa Hippie och lämna mig lidblödande i grustaget när jag berättade om mitt liv de senaste veckorna. Med all rätt :o Har det helt oförskämt bra just nu och äntligen är de bitar som räknas på plats. Men jag unnar mig som tusan – jag har för all del också provat att vara nyutexad i en bransch med få jobb, bott ensam i stan bland attackmåsar, två brukshundar och fixat lägenhet två gånger om med andra- och tredjehandskontrakt, jobbat ökenjobb på bemanningsfirma, drivit företag och skaffat valp med fyra trappor ner utan hiss samt träffat ett riktigt psyko till man som lämnade mig oplanerat blödade på snoilskygatan en dag i november förra året. Så ja, just nu njuter jag i stora drag av eget hus och är vad kollegan BordellÅ kallade ”ohälsosamt oneurotisk” sist vi frossade i sushibuffé och deklarerade att hon var ”sugen på gurka” medan jag hällde ett ogenerat lass med makis på tallriken ;-)

De första dagarna i hus har varit slitsamma och kul – second hand-möbler inköpta och burna, kryddor planerade, björkved fixat, lådor packade och uppackade, soffor släpade, hämtade, placerade, omplacerade, hallvägg målad och annat som hör komma iordning till.

Hundarna sovandes nöjda efter badpromenad och dejt i grusgrop, jag med ett glas vin. Imorgon söndagsjobb med promenad i Lerum med fikakorg, näckersättare i Säveån som fick rycka in när den ordinarie brutit armen, mässingssextett, söndagsmiddag och kompetent guidning bland vitsippshav och okända stigar. Sen är det måndag igen men just nu gör det just ingenting alls.

Nedan lite bilder på nya huslivet:

Skärmavbild 2013-05-11 kl. 17.59.30 Skärmavbild 2013-05-11 kl. 17.58.51Skärmavbild 2013-05-11 kl. 18.17.29 Skärmavbild 2013-05-11 kl. 18.16.27 Skärmavbild 2013-05-11 kl. 18.16.12 Skärmavbild 2013-05-11 kl. 18.15.44 Skärmavbild 2013-05-11 kl. 18.17.19 Skärmavbild 2013-05-11 kl. 18.15.22 Skärmavbild 2013-05-11 kl. 18.14.54 Skärmavbild 2013-05-11 kl. 18.14.23Skärmavbild 2013-05-11 kl. 18.08.03 Skärmavbild 2013-05-11 kl. 18.07.26 Skärmavbild 2013-05-11 kl. 18.06.56 Skärmavbild 2013-05-11 kl. 18.05.31

Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Lunden, London, Landet.

  1. Bess skriver:

    Landet, lugnet, livet. Jag tycker det verkar hälsosamt med lite ohälsosam oneurotik – ett tag i alla fall. Snart kommer vi och hälsar på och avundsjukar oss!

Kommentera

