Klausul

Hej läsare & tack för alla era facebookförslag angående att andas lantluft, supa mig full på päronvodka, lyssna på plingplong-musik, åka semester & andra allmäna krya på-hejarop. Jag ska förklara lite. Den här bloggen är lite som en fristad där jag kan uttrycka mig hur jag vill, lämna ut en del, älta vardagstristessen med lika delar humor & ickedistans, vränga roliga formuleringar & behålla annat för mig själv. Det vill säga – lite av varje, det mesta med humor. & ibland gravallvarlig. Men aldrig bara.

Den största behållningen med att blogga för mig är att kunna gå tillbaka, läsa & minnas – & ni som samtidigt tycker det är roligt att följa oss i med-, motgångar, drama queen-funderingar & helt vanliga dammråttor är jättevälkomna att göra det. Eftersom jag är en sucker för formuleringar, ironi & vardagshumor förstår jag att innehållet ibland kan gå de flesta förbi eller misstolkas i styrka. De som träffar mig till vardags tror jag dock redan vet att jag är en språklig dramatiker som vrider & vänder på livet med Stora Ord men som oftast ändå obekymrat kastar virkade rugbybollar, dricker kaffe, ironiserar över mig själv, äter fruktsallad, (ligger) & inte alltid funderar sådär jättelångt eller allvarligt inför vardagen. Men bloggen får vara lite som den är & sällan känner jag att jag har lust att förklara i detalj eller lämna massa reservationer på vad jag menar, känner eller inte menar. Den får vara som den är & väldigt sällan är det någon fara på taket. Läs med lika delar humor, kritik, närhet & distans så tror jag ni träffar mest rätt.

Läste Härom-Dan (kan fortfarande inte säga det ordet utan affekt;) Mias inlägg där vi beskrev varandra som i text förra året, läs gärna & garva här: http://k9konsulten.wordpress.com/2011/11/07/elin-aka-yoghurt/

Jag liksom Mia, Bess & många andra jag umgås med använder ganska skarpa ord, typ: ridågay, förbannad, AS-dåligt, vardagsmisär, brutal, svinpepp etc & även om det det finns korn av sanning i allt finns också delar av ren & skär språkhumor.

Hur som helst – jag bloggar för att det är roligt & skriver ner det som dyker upp utan särskilt mycket censur, men med tillräckliga omskrivningar för att inte exponera alla detaljer. Jag är både rå & känslig, funderande & obekymrat impulsiv på samma gång men ganska tålig efter omständigheterna. Dvs – bara för att jag har levt i flyttkaos, jobbat för mycket, lämnat & blivit lämnad, fått en törn här & där & omvärderat saker i livet är inte världen ett helvete. Inte ens nära. Även om det såklart kan vara jävligt jobbigt – ibland. Precis som i alla andras liv? Var inte rädda för att lämna en peppande, brutal, ärlig eller vänlig kommentar på inläggen, det uppskattas!

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Klausul

  1. Linda Ernholm skriver:

    Elin – tyvärr – men du måste använda din skrivförmåga och ditt fullkomligt unika språkbruk på något mer :) Skriv en bok. Jag menar det. En om vardagsmisär, vardagslycka, vardagstekniska utmaningar och härom-Dan. Jag lovar att köpa minst 10 ex, och jag är säker på att fler skulle göra det. <3

  2. Anonym skriver:

    Här är en till! Räcker upp en hand.
    Du uttrycker dig fantastiskt människa!

  3. Anonym skriver:

    (Eliana skrev det sista)

  4. Fritz skriver:

    Elin, utöver innehållet i din blogg så är det otroligt upplyftande att läsa någon som KAN språket så pass bra att hon kan förvränga det och leka med det med bravur. Jag tror att språket utvecklas på det sättet snarare än genom särskrivningar och annat slint på tangentborden. Man ska inte späda ut språket, det ska koncentreras och bli mer rikt – det är iaf min syn. Kram från en annan vurmare av ord och formuleringar ;)

  5. Kei skriver:

    Kommentera i all ära, men ibland är det gött att bara läsa liksom.

Kommentera

