Sökkurs, hemorrojdsalva & porrfilmsteaser

Lite samlade bilder som fotograf-Bess har tagit den sista tiden. Själv ligger kameran & samlar damm just nu & även om jag egentligen älskar vardagsdokumenterandet går det just nu på sparlåga. Tur med flitiga vänner runt omkring.

Jag & Hippie har varit på sökkurs hela helgen för Git Jering (SM-vinst i sök, titlar som Årets Sökhund & Årets Brukshund, 49 cert i sök mm). & skoj har vi haft! Även om vi fick konstantregn & bilen ser ut som ett helvete av snitslar, matlådor, kaffe latte-muggar, blöta strumpor & ölkorv. Jag orkar inte skriva nån lång resumé utan nöjer mig med att säga att vi haft jätteroligt – Hippie har imponerat med att vara snabb, fokuserad, tyst & smart. Nåt man INTE kan säga om Tvist som fick gästspela på sista sökpasset – haha. Han var eld & lågor, såg ingenting, sprang åt fel håll & dök in i belöningarna medan benen gick som trumpinnar & ögonen lyste. ”Hur gammal är han?” frågade Git & jag svarade ”han fyller 8” varpå hon frågande la till ”…år?”. ;-)

Från att bara tidigare kört i princip rena hitta-övningar i vallad ruta har vi under helgen lagt in mer av en helhet & byggt kedja tidigt med både hitta-få lösrulle av figurant-lämna lösrulle-gå på löst påvis. Roligt med kliv framåt. Jag kommer absolut gå fler kurser för Git, som förutom att vara extremt kunnig & meriterad i sök har ett förhållningssätt till hund, hundträning, ledarskap & problemlösning som jag gillar. Många råd fick vi med oss – bland annat vikten av att alltid ha ett storpack hemorrojdsalva i bilen, samt en kort teaser från den kommande porrfilmen Flickan In & Ut (i poncho?).

Tvist har också förra veckan varit på Mona Kjernholm-kursen Tävlingslydnad klass 3-elit på Göteborgs Hundarena där vi tränade nio deciliter fjärr ;-) Tagit tag i skiftena stå-ligg-stå & stå-sitt-stå – lockar honom till position med en godisbit luuugnt (en för förflyttning, nio för stadga;-) & har börjat variera då & då med externbelöning bakom. Nästa gång är vittring på schemat, det blir välbehövligt.

I övrigt har jag funderat en del på olika relationer, lojalitet, närhet kontra integritet & utrymme, flexibilitet, vilja eller ovilja att förändra & anpassa – & lite andra huvudbry. Men jag ska inte tråka ut er.

Detta inlägg publicerades i Uncategorized och märktes , , , , , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Sökkurs, hemorrojdsalva & porrfilmsteaser

  1. Mackan skriver:

    Du tråkar aldrig ut! Tvärtom! Vidareutvecka! Jag vill läsa något, är så trött på korta fb uppdateringar hos folk och fä. Blir mer personligt med blogg.

  2. Annika skriver:

    Din Hippie är så fantastiskt fin! :D

  3. Pingback: Do more of what makes you happy. Sök, snus, blod & förseningar. | HIPPYLAND

Lämna en kommentar