LPII, Pride-vinst & chokladfestival.


I ett av våra mer-vanliga-än-sällsynta infall av ”varför inte?” anmälde jag till två Lydnadsklass 2-tävlingar för några veckor sedan. Sedan dess har jag emellertid haft fullt upp med nakenfotograferingar, män i lederhosen, jobb, spårträning & whiskey så någon lydnadsträning har det inte riktigt blivit av. Dessutom bjöd förra oktoberveckan på fyra nyanser av spöregn så allra mest blev det långpromenader i grustaget, blomvattning & … mer kaffe. Vi var därför extremt oförberedda på helgens dubbeltävlande – men uppbådade såklart pepp & engagemang på plats. Började dagen med att köpa en kaffe latte & en påse ostbågar på Statoil :-o Frukost & belöning i ett. Först ut var orusttävling med den bekväma samlingstiden 11.30. Jag var inte särskilt nervös utan kände mig glad, ledig & avslappnad (& ”inte ens bakfull” som jag sa till Barbro;-). Tvist var EXREMT pepp, ivrig & steppig som vanligt & vädret visade sig från sin bästa sida. Värmde upp med ett par platsliggningar & lite fotgående innan vår start som nummer tre (gick in med tio på platsen – skönt). Fotgåendet var rätt kass för att vara Tvist (tävlingen gick i ett ridhus – lite annan ljud- & doftbild & Tvist var lite stövlig & okoncentrerad) – tror vi fick 7.5 poäng på fotet. Sen flöt det på fint med mestadels 9, 9.5 & 10 & vi slutade på 180 poäng, 1apris & en tredjeplacering. Duktig älg!

Efter att ha hoppat ur leriga bruksbrallor & torkat av ostbågssmulorna åkte jag ner till Hotell Elite Plaza & gick på choklad- & delikatessfestival. Mängder av lyxchoklad, äkta lakrits, espresso & italiensk glass. & det bästa av allt – massor av smakprover :-o Kvällen slutade på bästa Ölrepubliken med världens godaste öl – Double Chocolate Stout & efterföljande finsällskap genom den dunkla göteborgskvällen. Missmodigt insåg jag att dagens tävling hade samling 8.30. Inte riktigt min tid på dygnet :/ MEN efter att ha snoozat en timme for vi upp, åt en banan & snabbrastade innan Dan tog oss mot Kungälvs BK. Drog lottnummer sist & värmde sedvanligt upp med platsliggningar, fotgående & fotingångar. Har insett att jag nog har rätt bra tävlingsnerver – känner mig glad, fokuserad, avslappnad, nöjd & lugn med min hund. Känns skönt! Drog startnummer sist & passade på att köra igenom Tvist ordentligt i långa fotgåendesektioner. Gick in på plan (återigen med en tio på platsen – så skönt!). Tvist gjorde ett helt okej fotgående men lite andra småmissar. Jag la till med några frivilliga DKn i en ”hellre poäng än noll”-anda på rutan, hoppet & fjärren – ett smart val men kostade en hel del poäng. Tror vi slutade på 163.5 poäng & en andraplacering av sex vilket föranledde en fin pokal & en pridefärgad dammvippa – & plötsligt hade vi en LPII-titel. ”Vi hade inte direkt några mål för i år & LPII var i alla fall inte ett av de målen vi inte hade” som jag sa till Linda. Tycker det har blivit lite mål- & målsättningsinflation – vi gör istället det vi tycker är kul när vi känner för det & tar det som det kommer. Duktiga, gladaste Tvist aka KORAD LPII Windedos Sans Serif som ställer upp i alla väder. Efter Tvisttävling åkte jag till Guddehjälm & la 500-metersspår till Hippien, tränade kryp & framåtsändande med Tvist för att sedan åka tillbaks till klubben & kolla på några elitekipage.

Väl hemma blev det kaffepåfyllning delux, champinjonsoppa & havssaltchoklad. Efter lite räkningsbetalning & hemmafix blir det chiligryta i halv 8-hos-dig-manér innan vi laddar om för en ny arbetsvecka. Imorgon lydnadsklass 3-elit-kurs med Mona Kjernholm & till helgen tävlingssökkurs för Git Jering med Hippien. Mögeldisken sparar vi till senare.

Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till LPII, Pride-vinst & chokladfestival.

  1. Emelie skriver:

    Låter som att din gårdag var en dag helt i min smak. Lyckad lydnadstävling med sen starttid och sedan en massa choklad på det. Mums! Ölen hade jag hoppat iofs… bättre med drinkar för min del ;-)

  2. Sofie skriver:

    Grattis till LP2!

  3. mikaelagranstrom skriver:

    Dubbelt grattis till dubbla framgångar i helgen! Bästaste Tvisten!

  4. Johanna skriver:

    Grattis till LPII :). Härligt jobbat!

Kommentera

