I kronologisk ordning. & massa bilder på lång- & kortben.

Orden saknas visst igen. Oavsett – i måndags åkte jag & hämtade djuren som varit på kollo i Vårgårda. Passade på att träna lite agility med Emelie & pratade-i-kapp desto mer, men fick i alla fall tränat en U-kombination med hopp-hopp-böjd tunnel-hopp-hopp samt lite slalom med bågar (4 pinnar) med stora framsteg. Även om Emelie bekyllde mig för att köra pensionärsagility. Jag kallar det: lagom fort. Bokade också in två pass med ankvallning på Kalotes kennel onsdag & fredag kommande vecka – spännande!

I tisdags vikarierade jag efter jobbet som agilityinstruktör på Göteborgs Hundarena på tre agilitykurser – riktigt kul! Efteråt fann jag lite träningstid i skydd av monsunregnet & tränade med Tvist – ff, stegförflyttningar, rutskick, stå-ligg i rutan, inkallning från rutan, sitt-stå-ligg under baklängesmarsch & lite fjärr med väldigt mycket stepp i. Hippie fick springa U-bana, träna slalom(-ingångar) samt lite annat plock. Onsdags & torsdags var syster här & jobbade kväll med mig på jobbet med hysteriskt rolig föreläsning med transvestiten Sara/Claes, åt tacos, drack rödvin, kollade Apflickorna, Blindness, shoppade på Östhjälpens second hand i Jonsered & långpromenerade djuren på nya promenadvägar.

I fredags for jag till Slottskogen efter jobbet & la 600-metersspår till Hippie på kortklippt gräs & grus mitt bland promenadstråken. Det dök upp både hundar, joggare & springande barn i spåret men hon fixade det helt ok ändå med lite ofokus emellanåt (helt förståeligt) men jobbar numer riktigt fint med apporterna. Vid ett tillfälle var hon av spåret två meter i sidled (stark sidovind) med vinklade nittio grader in på spåret för att plocka apporten ändå. Duktig! Tvist fick gå (springa) återvinningsspår med stor entusiasm för att därefter träna kryp, lite disc dog & fritt följ. Hippie fick en strosande ensampromenad bland djurgårdarna (”AH! Attacksvanar! Attackhästar! Attackälgar!”) – vilket jag tror var nyttigt för henne.

I lördags jobb med tioårsjubileum av Nääs Konsthantverk med sangria, liveband (Amanda & Rasmus), getostbollar, hasselnötsexkursion & bästa Åsasällskapet. Därefter efterlängtad promenad i gråbogrustaget med favoriterna Bess & kortben & därefter bortamiddag med rödvin, mört kött & potatis i nån mildare form av Halv åtta hos DIG än sist. I lördags gick jag också officiellt med ett i ett nytt göteborgskt sökgäng. Tror Hippie kan behöva lite hitta-folk-i-skogen & mingla-kompetens – får se om vi blir riktigt sökbitna längs vägen. Tror nästa träning blir på söndag – spännande.

& idag – har jag spenderat halva dagen på GMBKs Grand Prix-tävling, tränat framförgående & början till framåtsändande med Älgen, ut-hopp, hoppsitt & lite annat med Älgen samt minglat runt & bara-vara-tränat med Hippie samt gått ett 400-metersspår med den prickiga på intilliggande skjutbana. Väl hemma tränade jag lite spontana sitt samt sitt med kommando med Hippie – känns som det är dags tretton månader gammal. Det slutade dock i en tragedi när pipgrisen flög rätt i halvliterskaffekoppen & välte ut över exakt allt. Vilket visserligen föranledde ett välbehövligt städpass till P3 Dokumentär. Sen anmälde jag till visst två lydnadsklass 2-tävlingar med Tvist eftersom vi ändå inte lär starta trean till hösten.

& tja – imorgon är det måndag. Tjingeling!

Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till I kronologisk ordning. & massa bilder på lång- & kortben.

  1. Elin och Billy skriver:

    Jättefina Bilder =)

Kommentera

