Ångbåtar, p-bötter & landetliv

20120902-202135.jpg

20120902-202159.jpg

20120902-202225.jpg

20120902-202245.jpg

20120902-202304.jpg

20120902-202336.jpg

20120902-202404.jpg

20120902-202431.jpg

20120902-202454.jpg

Tillbaks i bloggformat. Veckan som gått har jag bland annat ägnat åt att flytta kartonger, planera & genomföra ett stort ångbåtsprojekt på jobbet, färdigredigera bröllopsbilder & posta, gå agilitykurs med Hippie för Emma Björnåsen, lyssna till Leonard Cohen med eminenta musiker på Ullevi & putsa, dona, feja & damma inför flytt samt – flytta. Djuren har helt klart kommit på undantag men fick lyckligtvis spendera helgen med L & Agility klass 3 (!)-Veralus på landet & springa så fort benen bar ihop med storflocken. Själv har jag hela helgen roddat med folkmusiktrios, kaféer, båttransporter, visduor, biljettförsäljning, rosa sockervadd-maskiner, strömkablar, seglarskolor & morgondimma som virvlar över sjön Aspen i väntan på en kranlastbil från Dalsland tillsammans med fantastiska Maria. Så imorgon tar jag helg & lär känna nya lägenheten, spejar efter p-bötter & tar en IKEA-tripp i jakt på hemtrevligt. Nästa vecka bjuder på Kapten Röd-konsert på jobbet & en hel massa annat. Jag hoppas emellertid att kapitlet bryta ihop är glesare än förra veckan. Mellan flyttkartongerna tänkte jag ge djuren lite kvalitetstid med lång- & stadspromenader, spårning & någon form av i alla fall smärre HtM-satsning. Samt – andas & hinna bli frisk. Choklad, kaffe & whiskey håller visserligen förkylning i schack tillfälligt men det där sova ut & ta det lugnt kanske inte är så dumt heller. Allt för nu.

Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Ångbåtar, p-bötter & landetliv

  1. malinwijk skriver:

    Låter som en bra plan, den där om att andas!

  2. Linda Ernholm skriver:

    Ditt förra kök var ju typ brun-lila, och du har väl inget som är rosa i köket i alla fall? :)

    • Hippyland skriver:

      Mitt förra kök var varm plommonlila & passade utmärkt med min rosa köksmatta, alla mina rosa/knallröda/lila kökshanddukar, min rosa plastblomma i likörflaskan & min chockturkosa hundmatstunna i plåt ;/

  3. Emelie skriver:

    Lite OT. Men åh vad fantatiskt fin Hippie är! (kände att jag var lite tvungen att skriva det. Riktigt snygg!) :-)

Kommentera

