Gästspel i rallylydnad, Y&B-träning & HtM-start

Jaha – en vecka & en helg senare. Skulle egentligen tävlat fredag & lördag (LKII) men motivationen svek & jag ägnade istället stora delar av veckan åt Kulturkalaset i Göteborg där jag drack succéartad Young’s Double Cocolate Stout-öl på Ölrepubliken, minglade bort lite tid med kultlegendariska GAIS-tränaren Bo Falk med sällskap, Alet, Martina & Sara samt såg både Nationalteatern, Melissa Horn, 60-talspoppiga the Suburbers, kubanska gitarristen Richard Bona & helt fantastiska Linnea Ohlsson på scen.

Veckan bjöd även sedvanligt på bra Yoghurt & Blåbäris-träning med stänk av både corgi & dvärgschnauzers i plural samt Y&B-träning med utan Yoghurt över huvud taget. Jag & Hippie lekte mest ruta, apportering & skyddsronderingar (!) emedan Tvist ohejdat & urskiljningslöst fick köra igenom en massa LK3-moment vi inte kan med poäng för allt. Tvist smakade på alla vittringspinnar, rymde till rutan & befann sig merparten av tiden i ett gasen-har-hängt-sig-läge men kul hade vi. Nu får jag väl ägna 3.5 år att få ner honom på jorden igen :o Innan & efter bjöd på perfekta analyser på macken i Gråbo (nya favorithaket – INGET går upp emot att sitta på bakluckan, dricka islatte från Starbucks & spana på folk på macken i Gråbo) samt härliga löspromenader i grustaget med corgin & Saras två ds Inez & Klara.

Idag uppbådade vi i alla fall efter försovningstid viss motivation att fara till Borås BK för vår första start i rallylydnad sedan det blev en officiell SBK-gren. Tvist var sådär, men jag var helt klart sämre, vilket drog på oss ett par 10-poängsavdrag. Psykolog-Madeleine hävdade bestämt att det hade gått bättre om vi tränat :o. Men det räckte till godkänd runda & med andra ord två godkända rundor till innan RLDn om vi hittar starter i närheten. I samma veva planerades ett gästspel på en Heelwork to Music-tävling i oktober & av nån anledning till ryska nationalsången om vi inte kommer på bättre tankar :o Ångrar delvis att jag råkade slänga ur mig att ”jag är faktiskt musikalisk! OCH har dansat balett! Jag tror jag kommer få äta upp det :/. Samtidigt ska jag försöka träna lite seriösare-än-sist inför LK3 – framför allt vittring, fjärren-stå & stadgemomenten. Hippie fick vara hejarklack på tävlingen & var mer vild än tam :o. Söndagkvällen avslutades hastigt med en långpromenad mitt i stan med Bess & Steira inklusive fika på Haga Nygata medan solen sjönk i Bästkusthavet.

L & Vera var i Kungsbacka & slog till med tredjeplacering & pinne i Agility II – heja!

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Gästspel i rallylydnad, Y&B-träning & HtM-start

  1. Madeleine skriver:

    Men härregud, du måste ju träna seriöst inför rally och htm också! Eller hur tänkte du där?

    • Hippyland skriver:

      Syftningsfel – jag måste träna seriöst i jämförelse med hur oseriöst jag tränade lydnad förra veckan. Rally & htm har vi ju inte ens börjat träna än. Men jag satsar helt klart på full pott & bara ”RÄTT öl!” i protokollet nästa gång :o

  2. Chris och Molly skriver:

    Vad mycket skoj ni verkar ha om dagarna! :)

Kommentera

