Det är bara ord

Det var längesen jag skrev. Som jag gjorde förut. Ofta trevande ord visserligen – men frimodiga eftersom de var. Jag vet egentligen inte varför eller hur det blev så. Jag gillar ju att skriva, gillar att reflektera, gillar att ha en plats där jag får bestämma innehåll, färg & frekvens. Men om en blogg är bästa forumet vete tusan. Jag vet hur lätt det är att bli missuppfattad, förvrängd & missförstådd när man öppnar sig, skriver & berättar om det som inte är spikrakt eller svårt att förstå. Samtidigt är utlämnandet en viktig del i bloggandet – i alla fall för mig. Jag är väldigt ointresserad av att skriva en renodlad outfit-blogg, semesterbildsposta, beskriva gårdagens FANTASTISKA pastasallad & deklarera att på mig skiner solen typ nästan jämt. För det gör den inte.

När livet bjuder på snabba vändningar, förändringar & snårskog slutar jag att känna efter. Sluter mig. Tänker hurtigt att there is only one way – forward tills jag undrar långt senare när jag verkligen kände efter sist.

Missförstå inte – mycket i mitt liv är så himla, himla bra! Men jag är en också en funderande, tvekande själ där det ibland svänger fort & drastiskt. Jag vill gärna hitta ett forum med lagom mjuka kanter där det känns bra, roligt & framför allt meningsfullt att skriva & dela om viktigt & oviktigt. Men jag vet inte riktigt hur, om & när.

För samtidigt som det finns denna form av längtan efter att reflektera förutsättningslöst, stapla ord till meningar, ändra & ändra sig igen kan jag inte ens svara på de mest grundläggande frågeställningarna – vem vill jag tala med? & varför vill jag tala?

Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Det är bara ord

  1. Åsa skriver:

    Du vill kanske tala med mig….;) kram snuffs!!

    • hippyland skriver:

      Det vill jag alltid Å! & jag är evigt tacksam att du står ut live med mina tvära kast mellan hopp & förtvivlan, tillförsikt & hopplöshet på tonnisvis. ♥

  2. Emelie skriver:

    Jag hoppas att du fortsätter att blogga på ditt eget vis iaf. Älskar ditt sätt att skriva på, även om jag kanske inte längre är den mest ihärdiga bloggläsaren (följer inga bloggar alls längre, utan tittar mer sporadiskt in här och var). Jag gillar när folk skriver öppet och ärligt om precis vad de vill. Att tala från hjärtat, utan att behöva ta alltför mycket hänsyn till hur folk kan tänkas tolka det. Skriva för sin egen skull, för att det får en att må bra, men kanske även i förlängningen påverka andra på ett eller annat vis.

  3. midasoenya skriver:

    Fina Elin <3

  4. malinwijk skriver:

    Ja det är konstigt det där, när man börjar fundera på varför man bloggar. Det är ju en ganska konstig grej egentligen. Berätta om sitt liv för främlingar. Frågan Varför? är helt enkelt rätt knepig att svara på tror jag. För att man gillar och stapla ord kanske och kanske att någon annan finner nöje i att läsa det istället för att det göms i en skrivbok. Ordstaplande kan ju göras på så många olika sätt och ditt är bara så himla bra. Så att man alltid vill läsa. Så jag hoppas att du skriver vidare! Och om du hittar ett annat forum som känns mer bra; att man får veta om så att man kanske kan få ta del av ändå.

Kommentera

