Kennelläger, Härom-Dan & näverburkar med eller utan sillspad

Ipad-bloggar från mitt tillfälliga sommarkattshem i Knivsta efter att min bil Dan numer är helt klart mer Härom-Dan efter att ha givit upp nånstans i Ärlatrakten & numer befinner sig på hjärt- & lungräddnings-IVA hos Stigs pensionerade kamrat i Eklången. Vi har haft en fullspäckad kennelhelg med spår, lydnad, uppletade, marshmallows-på-gräs, mingel, provokationer, plommon-i-burk, Slagstaglass, rödvin, fyra nyanser av ösregn, pitanga-Ramlösa, dildos med inbyggd LED-belysning & annat som hör en ultimat semester till.

Efter att ha haft en fin första semestervecka med ett misslyckat småländskt frälsningsmöte, träningsdejter med Blåbärs-Mia, långpromenader, second hand-shoppingar & Åsa-luncher packade jag Härom-Dan full till bristningsgränsen med bra-att-ha-saker & siktade mot Eskilstuna & Windedos kennelläger. Vi kom fram utan större missöden eller felkörningar & mötte upp med gänget på Eskilstuna BK för planering i respektive grupp. Jag, Älgen & Hippie spårade dagarna tre med gipsade Stig & Assistent-Nina & hann däremellan med ett uppletande med multifärgade ryamattsankor & en omgång lydnad med respektive djur. I lydnaden behöver vi styra upp oss lite mer med en vettig plan men spåret har verkligen gått på räls & hundarna visat framfötterna samtliga dagar. Vilken duktig spårhund det bor i Hipphipp, till & med Stickan sneglade avundsjukt. Tvist tog sig runt samtliga spår helt ok med ett par pinnbortfall även om jag galopperar efter med känslan av ständigt vilse.

Vi har bott på Stenkvista vandrarhem & delat kvadratmeter med Linda, Bob & Djinn vilket har funkat utmärkt förutom att det där ”inga brukshundar i sängen!” blev väldigt mycket mer brukshundar-som-hoppar-&-har-kuddkrig-i-sängen än inte. Hippie som har lite identiteskris i vardagen har skött sig helt ok & Älgen är lättsam & enkel trots små ytor, löptikar & annat. Den enda som ballade ur var egentligen Härom-Dan, men Ernholms franska men ändå relativt pålitliga bil Jean-Pierre tog oss vidare. Förra årets ständiga vilseblivande uteblev i stort sett förutom när jag råkade följa efter en beige bil in på Konsum eftersom jag antog att Linda ”nog skulle köpa ketchup” förutom att den beiga bilen inte alls var JP & att jag därmed hamnade nånstans där jag ”ser en grön buss” & ”ja – jag står i princip still. Jag åker bara lite grann”.

Allt nog. Vi har haft toppendagar med trevliga folk & fä. Många Hippiesyskon på plats – roligt att träffa hela högen med spattiga, långbenta brukshundsludd!

Om en stund träff med min topp-5-själsfrände Niklas i Uppsala & kvällen skvallrar om gemensam djurpromenad & sushi-dejt med Linda & Johanna. Värre kan man ha det som billös & borttappad helt klart.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Kennelläger, Härom-Dan & näverburkar med eller utan sillspad

  1. Ping: Nakna män & ankvallning | Fint som snus

Kommentera

