I’m saving up for a nervous breakdown.

Mer bilder från helgen som gick. Tid har förlöpt, dagar har gått. Jag nattsuddar trots att det  är givakt & hej-&-välkommen-du-talar-med-Elin & en aning för svagt bibliotekskaffe imorgon bitti. Idag var en okej dag med förmiddagskurs (explosions-Hippie), jobb, långpromenad med helikopterbesök, uppletande (”Aaaah Hippie – klyv inte spårpinnen! Vi är ett team! Kom tillbaks!”), guldbaggefilmen Underbara Älskade, planer om att dra uppåt i landet & det där att fastna i känslor lite för länge, som klåda, samt tystnaden som uppstår när man plockar en krypande fästing på hunden & tappar den i sängen. & inte hittar den igen.

Ja. En helt vanlig dag.

Imorgon tänkte jag engagera mig i någon form av tillfälligt ihopsatt sångkörbattle på Musikhögskolan. Eller som Ernholm uttryckte det: ”det låter som tortyr”.

Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till I’m saving up for a nervous breakdown.

  1. petra skriver:

    Elin. Jag gillar dig (den lilla sida jag vet), jag gillar dina bilder, jag gillar ditt sätt att skriva. Detta var precis vad jag ville läsa då jag klivev upp kl 06, med en halvtaskig kopp kaffe å 2 ungar. Kvällen igår blev sen, mycket sen. Rödvinet var fantastiskt å Alfapetspelet…en aning mindre fantastiskt frampå småtimmarna… Men nu, med ett leende på mina små läppar mitt i halvångest å borde å ska å skulle gjort, känns det lite fint ändå. Fast jag längtar mer till havet än innan jag läste…

    • veralus skriver:

      Ah, min goda pedagogiska agilityinstruktörssida menar du? :-P Vad kul att du läser! Glad att kunna peppa upp andra med sena rödvinskvällar & därtill kaosmornar med för svagt kaffe. Vi med halvångest måste hålla ihop ;) ! Kram på dig.

      • petra skriver:

        Fast jag e rädd att jag egentligen gillar din ”lediga sida” mest. Dvs den jag aldrig träffat. Den e gratis, den andra betalar jag så gärna för;)

  2. Linnéa skriver:

    Underbara bilder, underbar text – mer sagt behövs faktiskt inte!
    Men jag känner mig genast mycket glad över att jag bor så pass långt upp i landet att fästingar inte trivs här, jag hade nog dött för länge sedan med min parasitfobi om jag bott neröver, hövva!

Kommentera

