Acklimatisering kallas den process, eller resultatet av denna process, då en organisms fysiologiska funktioner anpassas till förändringar i dess omgivning.

Fler områden som jag inte sen tidigare har nån uppenbar kompetens inom:

Omotiverade sociala inviter.

Såhär. När man är utomhus & någon i motsatt lägenhetslänga knackar på en ruta & nickar vänligt. & man får panik, skyndar sig in i lägenheten, låser dörren, flämtar ”vad i helvete…?”  & smygspanar ut genom gardinerna med trummispuls.

Ja. Jag kan inse att man kan uppfattas som paranoid då. Eller som en vän sa:

”Han kanske bara ville säga hej”.

Visst. Sist nån ”bara ville säga hej” körde en mittinattenbil upp på uppfarten till huset i världens ände på landetlandet, brände av två gevärsskott & rivstartade (obs – sant).

Inte konstigt att man blir gardinspanare.

Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Acklimatisering kallas den process, eller resultatet av denna process, då en organisms fysiologiska funktioner anpassas till förändringar i dess omgivning.

  1. Liza skriver:

    Ha ha ha! Fan vad skoj! Jag hade en granne i huset bredvid som försökte hälsa på mig vid ett antal tillfällen; jag uppfattade det självklart som att han upperbart var psykopat och bara väntade på att få slänga sig över mig…Vilket såklart inte stämde, vilket jag märkte då vi sågs på fest hos gemensamma kompisar. Ännu mer pinsam blev situationen då han sett mig smyga runt i min lägenhet för att undvika att han såg mig…

  2. Anonym skriver:

    Sicken härlig reflektion, en målande beskrivning som vid närmare eftertanke ger ett hissnande perspektiv..mmhh för många skräckfilmer eller dokusåpor..

  3. Lisa skriver:

    Du skriver ju så underbart!!

Kommentera

