Men jag var så ung & dumdristig

På en betonglagd äng stod vi

Du bad mig ta kärlek lätt som en vind

Men jag var så ung och dumdristig

Och tårarna  rann ner för min kind

Håkans Vid protesfabrikens stängsel – åh retoriken, misstron, känslosvallet. Är komplicerat förtjust i Dubbelbottnar & Bittersweet. Eller som min lillasyster sa när jag aaaa-ade mig att jag hade stukat foten på väg till italienska restaurangen Pasta + & hon kallsinnigt menade att ”äsch – det är bara en fashion-stukning”. Dvs – inget norrländskt bryta-båda-benen-men-gå-ändå utan ett simpelt snubbla-till-i-högklackande. Det är till & med lite inne. Inflation i både dra-åt-helveten & ångestbegrepp. Fast – ibland är livet faktiskt rätt svårt att navigera. Alldeles oavsett om det är inne eller inte. Tur att jag kan lifta med bordellmamman när jag på riktigt undrar vem som långbenskt ”kör egentligen!?”, styra upp städning med lisan, bli bjuden på mat av mamman, terapiprata med lindan om allt från abort på kor till kaffe & skotträning – & känna igen mig så exakt i elisabethvännen över ett glas Southern Comfort.

I morse sattes städtimern på femtiofem minuter maxtid & efter att jag opererat ut både det ena & andra som fastnat i dammsugaren blev det i alla fall renare än innan. Med kökshandduksmönstrad sjalett om huvudet & gulesåpedränkt trasa på foten som golvmoppsinstitut dansade jag effektiva dansen på fyrtiofyra kvadrat innan jag konstaterade att en utflykt var på sin plats. Så – jag, Dan & lisan for mot Hönö citat ”osminkade så att vi blir solbrända” – & kom fram med färjan Maries hjälp till snålblåst, tio grader & kompakta moln. Djuren badade i Ersviken medan vi blev kalla, blöta & kände oss fashion-stukade av det hårda livet. Spontansvängde förbi Hönö kyrkas lördagsbasar & kände oss citat ”jävligt lurade – igen” när vi köpte sju lotter med vinst på nummer 1 till 298 i hopp om att vinna en hemmagjord fikonmarmelad att lysa upp dan med – & det visade sig finnas 10-tusentals lottnummer. De sista kronorna spenderade på snålblåsig utflykt helt utan vinst. Men kyrktanterna såg sådär, ni vet – fröjdefulla & milda ut att vi i vår enfald trodde att basaren handlade lite om nån sorts välgörande vinst-på-allt.

Djuren nöjda i alla fall efter frisbeekast & grönbetesspring i viken. Dessvärre blev kvällens kollege-&-drink-relaterade aktiviteter inställda emedan jag istället ägnade kvällen åt att slökolla på Gladiatorerna – & trampa i en kisspöl. Livet, så bitterljuvt.

I torsdags besök på TUR-mässa som bjöd på allt ifrån socialt korrekt mingel till holländskt amarettoskum på sked. Sedan oliver, finkorv med komplement, grus i sängen & pigg valp klockan noll sex noll noll. Därefter fredagsjobb inklusive vernissage med textilkonstnären Pasi Välimaas utställning ”Sidenväggen” enligt egen utsago inspirerad av citat ”naturen, Kina & mars”.

Vid protesfabrikens stängsel

La du din hand på min axel

Och sa att livet var nåt enkelt

Men jag kunde inte hålla med dig.

Elin har ändrat sin status med Livet från ”in a relationship” till ”it’s complicated”.

Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

