Pulverkaffet, mjölpajen & det fläckfria hemmet.

I en hel månad har jag varit kaffebryggarlös. Jag har hankat mig i livet fram med diverse låtsaskaffe i pulverform & optimistiskt tänkt att ”jomenvisst – lite som på camping eller så”. Måttet kunde emellertid betraktas som rågat när jag häromdagen insåg att mjölken var slut & apatiskt rörde ihop en kopp pulverkaffe med sempers pulvermjölk emedan jag stirrade ut på lägenhetskomplexen & den jämngrå himlen. Jag tänkte ”det är min lott i livet” & ”kanske nästa år så…” när som en skänk från ovan ett postgrönt paket med fastklistrat presentkort & ”köp en kaffebryggare sommarkatten!” anlände till lägenheten från kaffe- & sommarkattsvännerna i Knivsta. Kaffefantast & luspank som jag är rördes jag över den fantastiska så kallade kombinerade inflyttnings/god jul/stackars dig-presenten. ”Det blir ett hav av mina tårar” som Alice i Underlandet sa. Så direkt efter tvistkurs imorgon ska jag på shoppingjakt efter en finmaskin att dela mitt lägenhetsliv med. Jag äter (uppenbarligen) både sladdriga pannkakor, mjölpaj (försökte göra paj en gång av bara mjöl & vatten), stenhårda sparris efter trettio minuter i stekpannan & dylikt som andra hade förklarat oätligt, men bra kaffe ska det tusan vara. ♥

En dag jag inte åt varken mjölpaj eller betongsparris var igår när jag efter dejt med Karolina & Grejaskogenkelpien bjöds på finfin linsgryta (?) med avokado & grekisk yoghurt efter toppenträning & skjutbanepromenad på GMBK. Slöt upp med Kei vid 16-tiden & drack bort en timma kaffe i klubbstugemörkret innan vi styrde upp en par timmas agilityträning. Karolina var inget övertygad agilityfan vilket jag tog på största allvar att råda bot på. Vi tränade tunnel i olika vinklar, hinderfokus, cirkelträning, rundaträning & pyttelite kontaktfält. Hippien är duktig men grön – väldigt intensiv men med hjärnan på. Tvist fick köra en ruta & lite jogging på agilitybanan. Glad gammelman med mycket gas & trasig broms. Tror Kei & kelpien blev lite agilitybitna i alla fall ♥ Det hoppas vi i alla fall på, så vi får agilitysällskap i framtiden.

I midnatten kom syster förbi lägenheten & blev charmigt väckt vid 10-tiden av att Hippie försökte ruinsöksgräva fram henne ur täcket som på tonnisvis var draget över huvudet tillsammans med ett mehvaärklockanegentligen. Timmarna härnäst spenderas sedan med att högläsa handboken ”Enkla knep för ett fläckfritt hem”. Huruvida dessa knep kunde betraktas som enkla torde visserligen bero på vilken förkunskap man har, men visst. Ett par timmars diskning, dammsugning & gardinstrykning senare kunde hemmet betraktas som respektabelt varvid till lagom i tiden ett gäng släktingar anlädde. Kaffe, hembakt & knappt tjugo personer på fyrtio kvadrat senare var det både varmt, trångt & hemtrevligt fyra trappor upp. Efter denna kombinerade släktträff & inflyttningsfika kunde jag betraktas vad som skulle kunna benämnas som ”socialt & fysiskt utmattad på ett positivt vis”.

I veckan blir det möten, födelsedagsfirande av chef, avslutat med monterarbete på svenska TUR(ist)-mässan på söndag med grodspel, mingel & fairtradebananuppträdande under bordellmammans sympatiska med bestämda ledning. & kanske en middag, mitt-i-veckan-vin, finbesök, tröstkaffe med lösgodis & ett par träningar på GMBK eller annanstans. Eller träning – Hippie behöver allra mest träna uppbindning & ”bete sig” just nu, resten går som en dans. Handling & rundaträning kör vi med träden i kvarteret till grannarnas återhållsamma fascination eller tvivel.

Nedan kommer ett gäng blandade bilder från sista veckorna.

Nyblivna 7-månadershippien.

Nyfunna träningskompisen Aske.

Bz-valpen Ess.

Älgen himself.

Blandade inflyttningskalaspix.

& en bild som lillasyster tog på mig på tisdagens mäss- & konsertjobb. Härregud jag ser ju rätt mingelkompetent ut.

Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Pulverkaffet, mjölpajen & det fläckfria hemmet.

  1. Aske skriver:

    Consider me agilitybiten, och Aske Hippenförälskad. Upp över öronen!!
    Det var en riktig mys-lördag-eftermiddag, vi ser fram emot att utveckla det ytterligare – agility, vallning, bus i fint ljus, några kalla och/eller kaffe-repande. Fin skit! <3

  2. klarafardiga skriver:

    Tänkte träna agility en sväng på GMBK på onsdag!

Kommentera

